Sukces absolwenta Informatyki UJ

Informacja prasowa

Mamy zwycięzcę pierwszej edycji turnieju CodeCraft

Zakończyła się pierwsza edycja turnieju CodeCraft, organizowanego na platformie codearena.pl. Zwycięzcą został programista z Gdańska, Daniel Dymek. Zdobył 2500zł oraz nagrody rzeczowe.

Wraz z końcem sierpnia zakończyła się pierwsza edycja turnieju dla programistów CodeCraft. Zadaniem konkursowym było napisanie sztucznej inteligencji, która pokieruje ruchami postaci na planszy i pokona przeciwników. Do turnieju zapisało się prawie 1000 osób z całej Polski.

Rozgrywki rozpoczęły się 31 lipca i trwały przez cały sierpień. Uczestnicy testowali na początku partie solo, aby później przejść do meczy towarzyskich. Ostatecznie o wygranej zdecydował ranking rozgrywek turniejowych, na którego czele, w momencie zakończenia turnieju – 31 sierpnia, stanął Daniel Dymek. Zwycięzca jest absolwentem informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, interesuje się nowymi technologiami i pracuje jako programista C#, a w wolnym czasie nałogowo ogląda seriale. Organizatorzy spotkali się osobiście z laureatem w Gdańskui wręczyli mu czek na 2500zł oraz nagrody rzeczowe.

- Praca nad algorytmem przez ostatni miesiąc opłaciła się – podsumowuje zwycięzca – choć przeciwnicy byli sporym wyzwaniem, szczególnie na etapie rozgrywania meczów rankingowych – dodaje.

Uczestnicy konkursu z kolejnych miejsc w rankingu czują, że byli blisko zwycięstwa, co dodatkowo motywuje ich do wzięcia udziału w kolejnej edycji CodeCraft. Zgodnie deklarują, że turniej był dla nich wciągającą rozrywką, z której nie chcą rezygnować. Pięciu najlepszych graczy otrzymało publikacje branżowe od wydawnictwa PWN, a ośmiu – gry „Enemy Front", zasponsorowane przez CI Games oraz koszulki od 1ndie World i Games Rage.

Druga edycja turnieju rozpoczęła się 1 września i potrwa do końca miesiąca. Zapisy są bezpłatne dla wszystkich do 12.09., później, aby wziąć udział w walce o nagrody trzeba będzie zapłacić 9,99zł. Tym razem można zdobyć 3000zł, choć organizatorzy przewidują możliwość podniesienia stawki i przedłużenia konkursu do końca października. Gra została zaprojektowana z dbałością o atrakcyjną grafikę i ciekawą fabułę.

- Chcemy, aby nasi gracze i ich algorytmy rozwijali się razem z kolejnymi edycjami konkursu – mówi Adam Bicz, współtwórca CodeCraft – dlatego w drugiej turze już pojawiły się modyfikacje, np. element walki pomiędzy postaciami planszy. Planujemy również dodanie dźwięków i bardziej zaawansowanych animacji.

Codearena zaczęła pojawiać się na eventach branżowych i spotkaniach graczy i programistów. Organizatorów turnieju można poznać przy okazji takich wydarzeń jak:Pog(R)adajmy, Tech Saturdays, World of Gamedev Knowledge Conference czy spotkania Java User Group. Podczas ostatniego Pog(R)adajmy, 30 sierpnia w Warszawie, przedstawiciele codearena zostali uhonorowani przez uczestników spotkania statuetką za najciekawszą prezentację.

Organizatorem konkursu CodeCraft jest codearena.pl - platforma z cyklicznymi turniejami dla programistów, polegającymi na rywalizacji sztucznej inteligencji napisanej przez uczestników. To pierwsze na polskim rynku turnieje oparte na zaawansowanym mechanizmie gier strategicznych wykorzystujących atrakcyjną  grafikę, w których graczem jest sztuczna inteligencja, a nie człowiek.

Więcej informacji na stronie:http://codearena.pl

Kontakt:

Karolina Ostaszewska

PR Manager

http://codearena.pl

E-mail: karolina.ostaszewska@codearena.pl

 

Wywiad ze zwycięzcą pierwszej edycji CodeCraft, Danielem Dymkiem

Daniel Dymek zwyciężył w pierwszej edycji turnieju CodeCraft. Swoją sztuczną inteligencję, która pokonała innych graczy, napisał w języku C#.

codearena: Co zachęciło Cię do wzięcia udziału w turnieju CodeCraft?

Daniel Dymek: Lubię tego typu wyzwania, dodatkowo nagroda za pierwsze miejsce była kusząca, więc postanowiłem spróbować.

codearena:Czy brałeś kiedyś udział w podobnym konkursie?

D. Dymek:Jeśli chodzi o konkurs dotyczący szeroko pojętej AI, to kiedyś na studiach ze współlokatorem wygraliśmy zawody robotów Lego Mindstorms. Oprócz tego, brałem udział w konkursach bardziej algorytmicznych - ostatnio na targach Future3 w Gdańsku, dawniej bez większych sukcesów Potyczki Algorytmiczne itp.

codearena: Czy trudno było rozpocząć rozgrywki?

D. Dymek: Pierwszą wersję, sterowaną ręcznie, zrobiłem całkiem szybko, ale później okazało się, że połowa jest do przepisania. Samo rozpoczęcie nie sprawiło mi większego problemu, uważam że później na etapie wymyślania i dopracowywania strategii, a także szukania błędów było trudniej.

codearena: Ile zajęło Ci przejście pierwszej planszy?

D. Dymek:Ponieważ na początku miałem sterowanie ręczne, pierwszą planszę przeszedłem właśnie w taki sposób, i to kilka razy - testowałem rysowanie mapy. Drugą planszę można uznać za początek jakiejś sztucznej inteligencji w moim kodzie.Wydaje mi się że przeszedłem ją po około 10 dniach od rozpoczęcia pisania.

codearena: Ile w sumie poświęciłeś czasu na pisanie kodu?

D. Dymek:Około 50 - 60 godzin.

codearena: Co Ci się najbardziej spodobało w turnieju CodeCraft?

D. Dymek:Możliwość sprawdzenia, czy mój algorytm będzie lepszy od innych. Poza tym, chyba pierwszy raz od czasu studiów miałem okazję poużywać teoretycznej wiedzy, typu wyznaczanie ścieżek w grafie - okazało się, że większość rzeczy pamiętam i jestem w stanie używać.

codearena: Co sprawiło Ci największą trudność?

D. Dymek:Miałem ogromny problem ze zrywaniem połączenia w grach oczekujących na drugiego gracza. Po kilku godzinach szukania błędu wydaje mi się (chociaż nadal nie jestem pewien), że winny był po prostu mój router WiFi, a kod cały czas był ok. Oprócz tego synchronizacja wątków i generalnie wielowątkowość - niby było tego sporo na studiach, ale w tym wypadku musiałem sobie zrobić solidną powtórkę.

codearena: Jak oceniasz poziom turnieju?

D. Dymek:Przeciwnicy byli sporym wyzwaniem, szczególnie na etapie rozgrywania meczów rankingowych.

codearena:Czego się nauczyłeś podczas turnieju?

D. Dymek:Najbardziej organizacji i samozaparcia - żeby po 8 godzinach pracy rozwijać jeszcze swój program.

codearena: Czy poleciłbyś turniej innym?

D. Dymek:Oczywiście, to świetna okazja do sprawdzenia swoich umiejętności i nauczenia się czegoś nowego.

codearena: Czy wprowadziłbyś jakieś modyfikacje, ulepszenia do turnieju?

D. Dymek:Od początku myślałem o tym, że dodanie walki do turnieju byłoby dobrym pomysłem - w edycji wrześniowej to będzie, co mnie cieszy. Dobre propozycje padają też na forum - szczególnie przychylałbym się do wprowadzenia losowych map lub przynajmniej zwiększenia ich ilości oraz możliwości zmiany rodzaju gry (solo, towarzyska, rankingowa) z poziomu wysyłanego XML-a.

codearena:Jeszcze raz gratulujemy wygranej! Dziękujemy za zaangażowanie i życzymy powodzenia w kolejnych edycjach CodeCraft.

Kontakt:

Karolina Ostaszewska

PR Manager

Data opublikowania: 09.09.2014
Osoba publikująca: Krzysztof Bartosz